>Så här blir det på lördag gott folk! Bernt har dragit riktlinjerna.


Block I.

Vi startar med att springa ett motursvarv runt holmen. En prolog för att komma i stämning och ringa in dagens erövringar! Samling vid Flemminggatan – St:Eriksgatan strax före halv 9.

Block II (ca 9:45)

…innehåller Marieberg och Fredhäll, klarar vi drakarna är blocket en mumsbit för oss flyfotingar. Tebaks via Drottningsholmsvägen, Rålambshovsleden och Sysslomansgatan till FlemingatanXSt Eriksgatan.

Block III.

Kristineberg och Stadshagen som oxå får inkludera Arbetargatsområdet. Området kan bli problematiskt att inta pga att kokainligor inte ger sig … men vi är fortfarande starka då!

Block IV.
Nu intar vi det egentliga Kungsholmen! Vi gör en svepande rörelse genom de södra delarna ända bort till Stadshuset för att sedan med stort mod och kraft inta den fruktansvärda Kungsklippan!!! Återtåg, efter omplåstring och återhämtning vid Bolinders plan, genom de norra delarnas rariteter i St Eriksområdet: sensationen ”träkåkar på Kungsholmen” och en obebyggd granitklippa…


”Drottningar, Prinsessor, Kungar och Prinsar af Kungsholmen” koras efter avslutat pass.

Så här ser jag och Bernt ut:

Att tänka på innan:

Ät lite extra bra mat som fyller på depåerna. Jag brukar äta lax, bulgur, avokado, grönsaker, blodpudding, apelsiner, bananer och sånt som innehåller mycket bra fetter, vitaminer och näringsämnen. Kvällen innan och samma morgon du springer bör du undvika grovt bröd och sånt som sätter fart på magen, välj ett alternativ som har lite snabbare kolhydrater – i alla fall om du tänker hänga med hela vägen.

Bra att ha med sig.

Vätskebälte eller vätskerygga. Powerbar eller något annat du brukar äta vid träning. Snabbt socker i form av sportdryck eller dextrosol. Tillgång till matbutiker finns men vi kan inte stanna stup i kvarten utan gör det efter varje avslutat block. Vi kommer även att stanna och äta rejält en gång – Kinarestraurang, sushibar och caféer finns att tillgå – och så McDonald’s förstås. Det är bra att byta till torrare kläder efter stoppen annars kyls man snabbt ner när det är dags att börja springa igen

Ta med torr tröja, torr mössa, vantar och lite annat ombyte. Om du inte har ryggsäck kan du knyta tröjan om midjan eller lägga den i ett förvaringsskåp på Daglivs.

Ni som inte ska vara med hela sträckan och vill ansluta senare får gärna maila mig på marathonmia@gmail.com så får ni mitt telefonnummer att ringa till och se var vi plöjer fram just när du vill ansluta.

Frågor på det?