>såhär laddar jag inför 12-timmars på lördag. Jag har tagit slut på alla depåer under Stockholms Marathon och 69.7 kilometer långa Jättelångt.

Mat: Grötfrukost med frysta hallon, kokt ägg och kaffe – it’s a must! Sen blir det mycket lax, bulgur, kyckling, spenat, ruccola, tomat, broccoli, apelsiner, äpplen och en och annan sushi-bit. Sharonfrukter, ananas, morötter, avocado – mums! Oj – måste ju peta in en blodpuddingsmiddag till Rune Larssons ära!

Dryck: Dricker lite extra på dagarna. Börjar med Resorb morgon och kväll.

Energiboost: Picknick med vänner på måndag (istället för drinkar på Ljunggrens), träning med IF Linnéa, partaja loss till Alcazar på tisdag efter träningen, springa och livsprata med KarinTri på onsdag, träffa nmt-folk måndag och onsdag. Sådärja!

Träning: Jag kör lungt på nmt-träningarna för att undvika skador. Jag kör även lugnt på IF Linnéaträningen. Nyckelpasset blir 15 km lugn löpning med Coola Karin på onsdag.

Sömn: Jag tar extra sovmorgon på tisdag och torsdag. Hoppar i säng tidigt alla dagar utom tisdag. Det är i alla fall en plan. Och sova i bilen förstås, på väg till Strömstad där vi ska ladda sista kvällen.

Förresten – är det någon som vet varför det står en korvåtervinningscontainer på ÖIP?