Nytt år – samma möjligheter. Det är så jag alltid ser det. Vi har minuter, timmar och år – vad vi gör med dem är det vi själva prioriterar. Ibland prövar livet oss och ibland prövar vi livet. Och det som är jag – mina samlade erfarenheter och upplevelser.

VAD jag än väljer att göra så vill jag att det ska kännas rätt i hjärtat.

HUR jag väljer att göra detta sätter jag ett långsiktigt mål med: Att bli en lite bättre version av mig själv. Det kanske inte märks direkt – men det samlade kontot när jag står vid Pärleporten, ska vara på plus.

NÄR ska då undren ske? Första januari, efter allt för mycket mat och dryck under jul, med lite småångest som drivkraft? Det är ju inte vanorna mellan jul och nyår som gör skillnad, det är vanorna mellan Nyår och Jul som skapar varaktighet. TID är det vi alla har lika mycket av och vi får alltid nya minuter så länge vi lever.

♥♥♥

För att vara effektiva på jobbet använder vi oss av Start-Stop-Continue. Jag har inga nyårslöften, men jag gillar att utvärdera mina prioriteringar då och då – vilket jag nu så passligt efter nyår har gjort.

START

(Saker som verkar roliga och utvecklande, något jag kanske gjort tidigare men av olika anledningar valt bort under en period. Kanske framgångsfaktorer)

Foto: Hans Berggren

  • Återuppta Ultraveckorna/löparveckorna med Apollo
  • Blogga kontinuerligt
  • Lära mig något nytt

 

STOP

(saker som är destruktiva eller inte fyller någon funkiton)

Foto: Hans Berggren

  • Sluta följa konton på sociala medier eller lyssna på folk som får min tro på mig själv att vackla. Jag märker att min tidigare intällning ”Jag duger som jag är” oftare får sig en törn nuförtiden. Kanske beror det på sämre självkänsla? Kanske beror det på vågen av energier och budskap jag möts av. Det krävs mer stålsättning och argument nu än för några år sedan när jag nu dealar med mig själv. Jag värdesätter när saker är PÅ RIKTIGT.

 

CONTINUE

(Fortsätt med bra val som gjort skillnad)

Foto: Daniel Gual

  • Vårda mina nära relationer
  • Aktivt praktisera min inställning till hälsa
  • Äta massor av ekologisk och vegetarisk mat
  • Välja kött med omsorg
  • Äta glutenfritt
  • Inspirera till rörelse och coacha i löpning
  • Umgås mycket med människor som ger energi
  • Vara i rörelse 7-10h per vecka

Det är ju nästan som att leva ett drömliv! Jag ser fram emot nästa minut. Och nästa.