>

Dags att sluta vela och sätta planerna i verket!
Tiden bara flyger iväg. Allt det jag målat upp i skallen för några månader sedan har liksom bara runnit ut i sanden. Jag vill gärna leva mina drömmar på en gång, välja glädje och lycka på direkten. Men jag gillar även mål. Mål som man jobbar mot. Mål som kan vara en dröm.
Mitt mål att klå brorsan på Stockholm Marathon är ett…ett Mål, inte direkt en dröm – för jag älskar ju honom och vill att han ska leva sina drömmar också. Här handlar det mer om prestige, jag är ju Storasyster tillika Besserwisser och SKA helt enkelt vinna. JAG SKA VINNA!

Dansar en snutt för min fanclub med stirrig blick och stela ben på andra varvet vid Söder Mälsarstrand på maran förra året.

Eftersom jag på något underligt sätt trott att det räckte med att anmäla mig till Team Stockholm Marathon, träffa Anders Szalkai live för att bli en snabbare löpare – så är det nog dags att börja träna därefter också. Jag har ju följs Master Szalkais program noggrant förut, nu har jag hoppat omkring mellan Militärträning, dans, Ultralopp, löpning hit och dit – utan varken mening eller mål. Eller jo – MÅL har jag. Att klå brorsan. Och nu är Marathonprogramet inne på sin 17:e vecka. Vad hände liksom? Nu blir det totalfokus – jag kör 3 veckor i taget och har tänkt mig följande upplägg:

Resten av veckan
Idag: Backintervaller IF Linnéa
Onsdag: 10 km lätt löpning på lunchen
Torsdag: 10 km löpning på lunchen
Fredag: Vila
Lördag: 6-8 lugna km före frukost
Söndag: Premiärmilen + uppvärmning och längre nedvarvning

Vecka 14
Måndag: NMT Cross
Tisdag: IF Linnéa – Backlöpning 10-12 km
Onsdag: Vila
Torsdag: IF Linnéa lätt distans 9-10 km
Fredag: NMT Styrka
Lördag: Vila (BodyJam)
Söndag: Riktigt långt långpass enligt Sz (tillåt UltraMia le) 27 km

Vecka 15
Måndag: Vila
Tisdag: IF Linnéa: Långa intervaller
Onsdag: NMT Kondition
Torsdag: IF Linnéa: Tröskelpass – 10 km under 47 min
Fredag: Vila
Lördag: NMT Cross inkl 10 km löpning
Söndag: Rekordlångt pass enligt Sz 28 km

Frågor på det? Tips? Synpunkter?
****************************************************