>Bokstavligt talat.

Om inte magen fungerar som den ska så är det inte skitkul att springa långlopp. De flesta jag känner blir pirriga inför lopp och får nervös-mage och kutar på toa hur-lätt-som-helst. Lätt att tömma liksom. Detsamma gäller lopp – många får problem med krånglande magar. Där går jag mot strömmen…

Laddarfrukost för en fungerande Mia-mage: Råggröt, frysta hallon, linfrö, pumpafrö, färska jordgubbar och osötad Sojamjölk. Foto: privat

Då är jag Fröken Tvärsemot. Min mage stannar upp totalt vid resor, pastaätande, för stort sockerintag, äta extramat innan lopp… ja listan kan göras lång. Jag har några små knep att komma ifrån de här – så nu har jag lärt mig. För vem vill vara ”Full-of-shit” på startlinjen? Inte jag i alla fall.

Vem har sagt att en järnrik blodpuddingsmiddag behöver vara billig och tråkig? Här med levande ljus, finporslin, hemmagjord spetskålsallad med hallonvinäger, färskpressad apelsinjuice. Middagen avnjöts med Fantastiska Jenny och avslutades med fruktsallad. Foto: privat

Ursäkta det okvinnliga skitinlägget.

Bilder från veckans mat…

Med hopp om toabesök innan tävlingen på lördag!