>

Vilken förbaskat tur att jag har projekt som involverar USA för tillfället.

Nu kan jag med gott samvete ta sovmorgon. Eftersom tidsloppet på lördag startar 22:00 och jag är På eller Av – PÅ: energi som bara attan eller Av: Tvärsover. AV bruka infinna sig vid 23:00. Nu sitter jag klockan 1 på nattakvisten och äter tunnbrödmackor med min dotter och läser ikapp bloggar. Sen sover jag tills kroppen säger till att det är dags att vakna.

Har fått till två sköna löpturer också – 15,6 km i onsdags med Coola Karin, där jag fullkomligt njöt av soulen (sol + själ) vi pratade bara roliga saker och jag kände mig så glad och tillfreds under och efter turen! Vi sprang på min bror (som jag slog med 26 minuter på maran om ni missat det…) och goaste Linnéa som kom springade och gav mig en kram mitt under löpturen. Efter snabbdusch cyklade jag ner till Skeppsbron och kollade in min stora idol Soulkungen Eric Gadd. Ja, vad gör man inte för att förlänga kvällen lite.

Torsdagen skulle innebära tröskelpass på IF Linnéa, jag sprang lugnt i 6,5 km och valde att ta en 15 minuter lång stretch i solen i väntan på de andra. Mitt nya tävlingsset fick följa med på både onsdags- och torsdagsrundan: IFL linne och korta IFL tights.

Jag fick tips från Coola Karin om nattloppet på lördag, hon sprang 24h i Hallsberg förra året då det var över 30 grader varmt på dagen. Natten är inte lika varm. Hon frös jättemycket och tipsade mig att ta med mössa och vantar. Efter några timmars löpning sätter ju den stora fettförbrännarmotorn igång och då blir det härlig frossa. Frysfrossa. Jag ska i alla fall ta med mig flera uppsättningar kläder och skor.
Pannlampa och vaselin – något mer jag kan tänkas behöva på ett tolvtimmars? Knäskydd till krypningen de sista varven?
Förexten – hur mycket energi går det åt att lyfta armarna över huvudet vid varje varvning och skrika ”Jag är bäst!” ? Målet är ungefär 70 varv. Mina armar är 72 cm långa räknat från armhålan, och jag har kortklipta naglar för tillfället. Fingrarna kommer att vara lite prinskorvsaktigt stora under loppet eftersom jag drar på mig vätska. Ska jag eller ska jag inte? Kommer jag ett varv längra om jag skippar?