>Har verkligen försökt undvika socker, hoppat över sockerkakor, kakor och annat som är lätt att veta. Jag har tisdagen kvar på utmaningen. Maten på finare hotell är ju helt okej. Likaså gymen. Så med 100 armhävningar före taxin kom på morgonen i Stockholm, kyckling,grönsaker och ris till lunch, låååång konferens, 100 situps, snabbdusch, locka håret, glida i den lilla svarta och och glittrande ta sig till middagen kände jag mig ”Enligt plan” kropps- och laddningsmässigt.


Till middag blev det tomatsoppa och nybakat bröd till förrätt, ugnsbakad lax med sjägräs och potatis. Två spenatblad var tillskottet grönsaker. Eller var det kanske bara dekor? Jag är van att äta mycket grönsaker till mina måltider och saknar det på resor. Tänkte att lite citroncheesecake kanske skulle innehålla lite C-vitamin… så jag lät mig inledas i frestelse och gick loss på sockerbomben. Yummie! Skit oxå.

Det blev en halv dessert trots att jag har 1 dag kvar på ”Inget-socker-utmaningen”.

Efter en Casinokväll blev det tidig uppgång – 100 armhävningar och 40 minuter gymträning. Uppvärmning på crosstrainer – Triceps, biceps, axlar, benböj, rehabövningar för knät och 100 situps på pilatesboll.


Jättestor frukost (stekt ägg, bacon, grovt osötat bröd, tomater, färsk fruktsallad, nötter, aprikoser, kaffe och vatten) fick kicka igång denna soliga dag. Ikväll löpning. Plusgrader. Ingen snö.

Barmark here I come!